Transport biznesu w Rosji, how are you?

Pytania na każdy temat. nie ma pytań głupich, czy niedyskretnych. Takie mogą być co najwyżej odpowiedzi.
Krzysztoff
Przyjaciel forum
Posty: 3
Rejestracja: 28-02-10, 23:02
Lokalizacja: Nashville, TN

Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: Krzysztoff » 06-03-10, 12:47

Przepraszam, ¿e nie jest to napisane w jêzyku polskim, chcê tylko zwróciæ pismo nie zosta³o zmienione ze wzglêdu na przeniesienie online.

У нас в стране по имени Россия есть 3 варианта бизнеса по автомобильным транспортным перевозкам.
1. Работа на транспорте выбранной компании:
Тарифы- $60 \ день (учитывая график 15 дней работа \ 15 дней отдых) или $0.425 \ миля + $20 \ сутки (питание и проживание в гостинице).
Топливом полностью заправляет компания.
Также имеет место быть – получение дополнительных денег за счет экономии топлива от шаблона расхода топлива установленного компанией (по сути, водитель может эту экономию продать за 70- 80% стоимости сэкономленного топлива).
Социальный пакет- пенсионное и медицинское обеспечение полностью за счет работодателя. Больше никаких льгот нет. Принцип работы 15\15 потому что, пока вы будете отдыхать 15 дней, на вашем авто будет работать ваш напарник. Есть другие варианты - 24\7 но на такие условия мало какие компании идут.
2. Работа на собственном грузовике без компании (находя свободные грузы):
Доход в среднем брутто(без расходов)- $5000-$10000 \ месяц или $1.85 \ миля. Минус $? \ сутки (питание и проживание в гостинице) и минус $? 100% заправка топливом.
Социальный пакет- отсутствует. Выплата по всем налогам, страхованию, социальному обеспечению ложиться полностью на плечи водителя (хозяина грузовика). (водитель и хозяин грузовика – одно лицо).
3. Создание собственной компании и наем работников:
Идентично ответственности работодателя по первому варианту и доходам с каждой транспортной единице по второму варианту.

Государственный налог с доходов каждого рабочего человека в стране = 13%.

Вопросы: 1- отчего зависит положительный результат найма работника в компанию при условии работы на транспорте компании? 2- Отчего зависит положительный результат найма работника со своим собственным грузовиком в компанию? 3- Чем необходимо располагать для положительного результата открыть собственную компанию? 4- количество и виды налогов и отчислений?

P.S. Состояние дорог и уровень менеджмента автомобильного транспортного бизнеса в нашей стране позволяет работнику при максимальном желании транспортировать грузов = максимум на 2000-3000 миль \ неделя (больше не выходит, как ни старайся). Погрузка и разгрузка занимают очень много времени, примерно каждое действие = 1 рабочий день.
Запретов на количество часов беспрерывного движения грузовика в стране нет. Можно ехать сутками без остановки (выходя только при острой нужде).
Если вы знаете еще какие-нибудь положения в своей стране и законы с которыми сталкиваются водители, я был бы крайне признателен вам за предоставленную информацию. Благодарю.
P.S. И самое главное: чтобы бизнес приносил вам максимум, необходимо иметь очень дружеские отношения с компаниями которые поставляют вам грузы для перевозок. У нас по русски это называется БЛАТ.

kamilliverpool
Przyjaciel forum
Posty: 86
Rejestracja: 17-10-09, 09:55
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: kamilliverpool » 06-03-10, 13:07

No to teraz niech ktoś przetłumaczy :)

Awatar użytkownika
myschonok
Przyjaciel forum
Posty: 957
Rejestracja: 15-02-10, 00:29
Lokalizacja: Miedzy Erkelenz a Hückelhoven

Re: Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: myschonok » 06-03-10, 13:16

Zaraz przetlumacze, poczekajcie chwilke, robie rolady wolowe ...niestety ..

Awatar użytkownika
myschonok
Przyjaciel forum
Posty: 957
Rejestracja: 15-02-10, 00:29
Lokalizacja: Miedzy Erkelenz a Hückelhoven

Re: Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: myschonok » 06-03-10, 14:23

У нас в стране по имени Россия есть 3 варианта бизнеса по автомобильным транспортным перевозкам.
W naszym panstwie - zwanym szumnie ROSJA- egzystuja trzy warianty biznesu w sensie transportu samochodowego:

1. Работа на транспорте выбранной компании:
Тарифы- $60 \ день (учитывая график 15 дней работа \ 15 дней отдых) или $0.425 \ миля + $20 \ сутки (питание и проживание в гостинице).

1) Praca w transporcie w wybranej Kompanii ( w sensie hm...zakladu,Spolki, no, dopowiedzcie sobie sami, bo mi slownika brak)
Taryfy: $60 na dzien - w grafiku: 15 dni roboczych- 15 wolnych)
Lub $ 0.45 mila plus $ 20 na dobe ( jedzenie i spanie w hotelach)

Топливом полностью заправляет компания.
W paliwo calkowicie zaopatruje Kompania.

Также имеет место быть – получение дополнительных денег за счет экономии топлива от шаблона расхода топлива установленного компанией (по сути, водитель может эту экономию продать за 70- 80% стоимости сэкономленного топлива).
Jesli kierowca zaoszczedzi na paliwie- bo to otrzymuje rozliczone po szablonie Kompanii- to moze je odsprzedac za 70- 80 % ceny. ( moze zle pojelam- poprawcie jesli trza)

Социальный пакет- пенсионное и медицинское обеспечение полностью за счет работодателя. Больше никаких льгот нет.
Ubezpieczenie socjalne,renta, medyczne- oplaca Kompania.
Wiecej ulg nie ma.

Принцип работы 15\15 потому что, пока вы будете отдыхать 15 дней, на вашем авто будет работать ваш напарник. Есть другие варианты - 24\7 но на такие условия мало какие компании идут.
Ta zmiana 15/15 jest w ten sposob obmyslona- ze w czasie, kiedy jeden kierowca ma wolne- jego zmiennik jezdzi drugie 15 dni.
Jest i inny wariant- na przyklad : 24/ 7 - no na taki wariant idzie nie kazda kompania, i rzadko.

2. Работа на собственном грузовике без компании (находя свободные грузы):
Доход в среднем брутто(без расходов)- $5000-$10000 \ месяц или $1.85 \ миля. Минус $? \ сутки (питание и проживание в гостинице) и минус $? 100% заправка топливом.
Социальный пакет- отсутствует. Выплата по всем налогам, страхованию, социальному обеспечению ложиться полностью на плечи водителя (хозяина грузовика). (водитель и хозяин грузовика – одно лицо).

2) Praca na swoim aucie,bez zwiazania z jakims zakladem ( typu: wolny strzelec, jesli pojelam) - zlecenia trzeba znajdowac samemu.
Dochod- sredni brutto- bez rozchodu: $5000 do 10000 na miesiac lub $ 1.85 na mile.
Odjac nalezy iles dolarow ( tam jest znak zapytania tylko) na zycie w hotelach i jedzenie oraz paliwo.
Ubezpieczenie sozialne oraz wszystkie podatki wlasciciel pojazdu- czyli kierowca- musi poniesc sam.

3. Создание собственной компании и наем работников:
Идентично ответственности работодателя по первому варианту и доходам с каждой транспортной единице по второму варианту.
3) Zalozenie swojej kompanii przewozowej oraz najem pracownikow.
W tym warianacie - odpowiedzialnosc jak w punkcie pierwszym- a dochod jak w drugim.

Государственный налог с доходов каждого рабочего человека в стране = 13%.
Podatek panstwowy od dochodow kazdego czlowieka w kraju: 13 %

Вопросы: 1- отчего зависит положительный результат найма работника в компанию при условии работы на транспорте компании? 2- Отчего зависит положительный результат найма работника со своим собственным грузовиком в компанию? 3- Чем необходимо располагать для положительного результата открыть собственную компанию? 4- количество и виды налогов и отчислений?
PYTANIA :
1.od czego jest zalezny pozytywny rezultatnajmu pracownika do kompanii - jesli sie pracuje w trasporcie dla kompanii?
2. Od czego zalezy pozytywny rezultat najmu robotnika na swoje auto - czyli zawiazanie swojej prywatnej kompanii?
3.Co jest niezbedne aby uzyskac pozytywny rezultat przy wariancie- zakladam swoja kompanie?
4.Ilosc i ...jakie sa podatki w szczegolnosci.?

P.S. Состояние дорог и уровень менеджмента автомобильного транспортного бизнеса в нашей стране позволяет работнику при максимальном желании транспортировать грузов = максимум на 2000-3000 миль \ неделя (больше не выходит, как ни старайся). Погрузка и разгрузка занимают очень много времени, примерно каждое действие = 1 рабочий день.

Ps: Jakosc drog oraz ogolny management towarem ( spedycja itp) pozwala kierowcy zrobic przy najlepszych checiach nie wiecej jak 2000- 3000 mil na tydzien.Wiecej sie nie da, zeby nie wiem jak sie starac.
Zaladunek i rozladunek zajmuja ogromnie duzo czasu na przyklad : zaladunek: jeden dzien.
( O mama mia, to sie rzeczywiscie nic nie oplaca- dopisek moj)

Запретов на количество часов беспрерывного движения грузовика в стране нет. Можно ехать сутками без остановки (выходя только при острой нужде).
Jezdzic mozna jak dlugo sie chce, ograniczen nie ma, nikt tego nie sprawdza ( w sensie ograniczenia czasu jazdy na dobe, tydzien, miesiac itp)

Если вы знаете еще какие-нибудь положения в своей стране и законы с которыми сталкиваются водители, я был бы крайне признателен вам за предоставленную информацию. Благодарю.
Jesli sa Wam znane jeszcze inne warianty funkcjonowania transportu w Waszych krajach - w ramach prawa- bede wdzieczny za informacje

P.S. И самое главное: чтобы бизнес приносил вам максимум, необходимо иметь очень дружеские отношения с компаниями которые поставляют вам грузы для перевозок. У нас по русски это называется БЛАТ.
Ps 2: I najwazniejsze: aby wogole jedzdzic i na tym cos zarobic - trzeba utrzymywac przyjazne kontakty z kompaniami ktore zapewniaja towar do przewozu.
U nas, po rosyjsku to sie nazywa BLAT.
( czyli- trzeba miec znajomosci, komus cos dac, wypic zalatwic- to juz dopisek odemnie, tak to rozumiem.)

Postaralam sie przetlumaczyc jak moglam najlepiej- kto moze - niech poprawi co jest nie tak.

Bartek
Przyjaciel forum
Posty: 54
Rejestracja: 11-09-09, 12:59
Lokalizacja: Poland

Re: Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: Bartek » 06-03-10, 15:50

myschonok, napracowałaś się ;-) mam nadzieję że rolady przez to nie ucierpiały :lol:

jak to tam jest bez tacho ? powiedzcie mi jak taki kierowca jedzie na zachód to go obowiązują przepisy transportu ? jak nie mają tachografów w autach to jak niby w razie kontroli to sprawdzą ?
myschonok pisze:I najwazniejsze: aby wogole jedzdzic i na tym cos zarobic - trzeba utrzymywac przyjazne kontakty z kompaniami ktore zapewniaja towar do przewozu.
( czyli- trzeba miec znajomosci, komus cos dac, wypic zalatwic- to juz dopisek odemnie, tak to rozumiem.)
czyli tak jak u nas.
Ostatnio zmieniony 06-03-10, 15:53 przez Bartek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
myschonok
Przyjaciel forum
Posty: 957
Rejestracja: 15-02-10, 00:29
Lokalizacja: Miedzy Erkelenz a Hückelhoven

Re: Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: myschonok » 06-03-10, 17:49

Bartek- rolady nie ucierpialy- przeczytanie i napisanie tego textu po polsku zajelo mi pare minut- a rolad mialam 12 sztuk do zrobienia- juz sa gotowe, szkoda, ze przez neta nie mozna przesyla chociazby zapachow :mrgreen:

Marcinek
Przyjaciel forum
Posty: 207
Rejestracja: 28-11-07, 04:21
Lokalizacja: Szczecin Swinoujscie

Re: Transport biznesu w Rosji, how are you?

Post autor: Marcinek » 06-03-10, 21:49

Bartek pisze:powiedzcie mi jak taki kierowca jedzie na zachód to go obowiązują przepisy transportu ? jak nie mają tachografów w autach to jak niby w razie kontroli to sprawdzą ?
Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 od 11 kwietnia 2007 r.
(9) W przypadku przewozu drogowego wykonywanego pojazdami zarejestrowanymi w państwie trzecim niebędącym stroną AETR postanowienia AETR należy stosować do części trasy odbywanej na terytorium Wspólnoty lub państw będących stronami AETR.
Wychodzi na to, że trzeba mieć tacho. Słyszałem też, że w Niemczech ponoć można dostać papierowe książki czasu pracy, ale jak z tym w praktyce, to nie wiem.
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ